Płyn hamulcowy MOTUL RBF 700 to obecnie jeden z najlepszych wyścigowych płynów hamulcowych na rynku. Charakteryzuje się niewiarygodnie wysoką wytrzymałością i stabilnością termiczną, przez co deklasuje nawet od lat popularny w motorsporcie RBF660 i RBF600. RBF700 charakteryzuje nie tylko tylko bardzo wysoka temperatura wrzenia na sucho (336 st.C) i mokro (205 st.C), ale również bardzo niska lepkość kinematyczna, na poziomie płynów DOT5.1. Dzięki temu MOTUL RBF700 można bezpiecznie stosować w nowoczesnych samochodach wyposażonych w systemu typu ABS/ESP/ASR itp., do których producenci fabrycznie stosowali płyny DOT5.1. Niska lepkość płynu hamulcowego to przede wszystkim szybsza reakcja układu hamulcowego i systemów ABS/ESP oraz ich przedłużona żywotność. To właśnie niska lepkość kinematyczna powoduje, że płyn ten można bezpiecznie stosować w nowoczesnych samochodach, które z fabryki wyjeżdżają na płynach klasy DOT4 plus oraz DOT5.1.

 

MOTUL RBF700 można stosować nie tylko do układu hamulcowego, ale również we wszystkich rodzajach hamulców hydraulicznych i sprzęgieł.

 

WŁAŚCIWOŚCI MOTUL RBF700:

✅Baza – 100% syntetyczna (poligikol)

✅Spełnia standardy FMVSS 116 DOT 4

✅Temperatura wrzenia na sucho – 336 st.C / 636.8 st.F

✅Temperatura wrzenia na mokro – 205 st.C / 401 st.F*

✅Lepkość w temp. -40 st.C – 1580 mm²/s

✅Lepkość w temp. 100 st.C – 2,06 mm²/s

✅Mieszalne z DOT4 i DOT5.1 – TAK

✅Mieszalne z DOT5 i LHM – NIE

 

*Temperatura wrzenia na mokro standardowo mierzona przy zawodnieniu płynu na poziomie 3%

 

 porównanie RBF 700, RBF 660, RBF 600 i DOT5.1

 

‼️Na co niewątpliwie należy zwrócić uwagę to, aby płyn wymieniać przed okresem zimowym. O ile w temperaturach dodatnich lepkość płynu jest bardzo niska, co jest jedną z głównych zalet tego płynu, o tyle w temperaturach minusowych lepkość wzrasta do poziomu wyższego niż w RBF660, RBF600. W okresie zimowym zalecamy stosowanie standardowego DOT5.1. Niska lepkość płynu ma znaczenie, szczególnie w przypadku nowoczesnych systemów pomp ABS/ESP. Im niższa lepkość płynu tym szybsza będzie reakcja układu hamulcowego, co szczególnie w zimie przy ograniczonej przyczepności ma kolosalne znaczenie.

 

RBF 700, jak wszystkie płyny sportowe/wyścigowe należy wymieniać znacznie częściej niż płyny standardowe, rekomendowany interwał wymiany to maksymalnie 6 miesięcy. Jest to wynikiem znacznie większych zdolności do chłonięcia (higroskopijności) wody przez płyny sportowe.